Från ericsaade.com

Eric Saade tillbaka med två nya singlar 24:e oktober!

Eric Saade tillbaka med två nya singlar 24:e oktober!
 
Efter ett år utan ny musik släpper Eric Saade två singlar samtidigt den 24:e oktober; "Marching (In The Name Of Love)" och "Miss Unknown". Båda har han varit med och skrivit tillsammans med norska topproducenter som Dsign och Element. Att det kommer två singlar samtidigt är absolut ingen slump.
 
"Nu har det nästan gått ett år utan en enda singel. Jag har skrivit mycket musik senaste tiden och blandat in influenser som RnB och hip hop som jag alltid älskat och vill blanda in i popmusiken mer. Det mest normala är kanske inte att släppa två singlar samtidigt men jag gillar att göra saker lite annorlunda….jag är helt enkelt lika förälskad i båda låtarna!" säger Eric.

Eric är även aktuell med "Eric Saade- The DVD" som släpps den 28:e november. Där finns bland mycket annat hela konsertavslutningen från arenaturnén "Pop Explosion" som genomfördes i april. SVT kommer dessutom sända konserten redan den 20:e oktober klockan 20.00.

2011 var som bekant hans stora år då han var den artist som både sålde och googlades mest i Sverige. Fyra platinautmärkelser hann han t.ex. med (Vo.l 1, Vol. 2 och 2x Polular). Under 2012 har han fokuserat på lite andra länder än Sverige, och gjort sin arenaturné! En av landets största/populäraste artister är nu tillbaka på riktigt.


Kommentera här nere!

Ditt namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ser bara jag)

Har du en blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0