Fansen är ursinniga på Saade


Inget är gratis Det krävs en hel del veckopengar för att köpa en autograf av Eric Saade. Men då får man ett snack på köpet. Inget är gratis Det krävs en hel del veckopengar för att köpa en autograf av Eric Saade. Men då får man ett snack på köpet. Foto: Thomas Johansson

Fansen ursinniga på Eric Saade

Ett snabbt snack, en autograf och en bild.

För den nätta summan av 1 495 kronor.

Nu rasar Eric Saades fans mot de dyra backstage­passen på hans stora inomhusturné.

Utomlands är det vanligt.

I Sverige desto mer sällsynt.

Men när Eric Saade, 21, nu ger sig ut på sin stora inomhusturné finns möjligheten att träffa Eurovision-trean backstage efter konserterna.

Men det kostar.

Och det rejält.

”Har inte råd”

En snabb pratstund, en autograf och en bild tillsammans med Eric Saade går på 1 495 kronor – utöver konsertbiljetten på drygt 300 kronor.

På Eric Saades officiella Facebook-sida rasar nu fansen över de dyra biljetterna.

”1 495 är väldigt mycket pengar, och det flesta har inte råd. Galet i mina öron”, skriver ett fan.

”Ta 1 495 kronor betalt för en liten stund, det är total jävla bullshit rent utsagt, skriver en annan”.

”På sin plats”

Eric Saade vill själv inte kommentera. Men hans manager Tomas Lingman menar att så många vill träffa sin idol att man nu ger dem en möjlighet.

”Det kanske strider mot den svenska jantelagen att göra på det här sättet men det är ju rätt vanligt internationellt så då tycker vi att det är på sin plats att vi gör likadant. Så jobbar vi!”, skriver han i ett mejl.

 

källa


Någon av er som ska eller har skaffat Backstage-pass?

Vad tycker ni om det höga priset?

Jag tycker att det är väldigt dyrt men tänk om det är den ända chansen man har liksom?

Har inte skaffat det och kommer inte göra det heller :(

Jag vill jätte jätte gärna ha det men min mamma och pappa tycker att det är vansinnigt att det kostar så mkt för några få minuter. Jag skulle kunna göra nästan vad som helst för det.... Men jag har VIP-biljetter till två ställen och ska köpa till ett till, så det blir väldigt dyrt.

Men men....

Vad tycker ni?


Postat av: Linnéa

Det där gör mig ledsen :'(

2012-03-26 @ 20:02:01
URL: http://saadegalen.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag tycker det är ganska onödigt för man får ju göra nästa samma saker på en signering. Och då är det ju gratis :) Fast det hade ändå varit jätteroligt!

2012-03-26 @ 20:20:34
URL: http://ericsaadeeric.blogg.se/
Postat av: gabriella

Det stör mig bara så sjukt mycket att det pratas om det så mycket. Herre gud jag förstår dom hade det bara kostat säg 500kr så hade ju alla velat köpa men så hade alla biljetterna tagit slut på 5min också så samma antal hade ändå kunnat få ett pass. Sluta gnäll på han han gör redan allt för sina fans ska han behöva göra mer?

2012-03-27 @ 20:56:07

Kommentera här nere!

Ditt namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ser bara jag)

Har du en blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0