Tredubbel vaktstyrka skyddade Eric




När Hoffmaestro och Eric Saade gästade Allsång på Skansen hyrde SVT in en förstärkt styrka av vakter.

Allsång på Skansen

Programmet direktsänds från Sollidens scen i Stockholm, där programledare Måns Zelmerlöw tillsammans med gästande artister huserar under åtta veckor i sommar.

I kvällens program gästades allsången av artisterna Eric Saade, Hoffmaestro, Carl Norén, Östen me Resten, Caroline Wennergren och Marika Willstedt & Angelica Alm (pianister i Så ska det låta).

Allsång på Skansen sänds i SVT1 på måndagar kl. 20.00.

Allsång på Skansen slog under tisdagen publikrekord för i år, och ett antal år tillbaka, med kvällens över 25 500 besökare.

Bakom succésiffran kan bland annat artisterna Eric Saade och Hoffmaestro nämnas, som under kvällen lockade stora fanskaror kring Sollidens scen.

– Det är helt otroligt. Jag är så glad att jag propsade på att få in Hoffmaestro till allsången i år. De är så fantastiskt bra, sa en stolt och nöjd Måns Zelmerlöw till Nyheter24 efter sändningen.

– Hoffmaestro är Sveriges bästa liveakt. Det finns inga jag går igång på lika mycket som dem under en konstert, och jag kan stå och hoppa konstant i två och en halv timmar när jag ser dem, fortsätter han.

Det var lite av en Beatles-hysteri bland fansen?

– Ja, och det är väl därför man valde att tredubblade vaktstyrkan, för att man kände det här komma, förklarar programledaren Måns.

Även 20-åriga Eric Saade ser kopplingen till succébandet The Beatles.

– Jag har hört den jämförelsen tidigare, och kan bara säga att utan fansen är jag ingenting. Det är dem som gör att jag kan hålla på med det här.

– Vi har snart sålt platina med det nysläppta albumet efter nästan tre veckor, och det gör man fan inte längre. Så det är bara succé tack vare dem, säger han till Nyheter24

 

KÄLLA


Postat av: Anonym

Hej! Det är en ny omgång i Veckans Eric Fan på bloggen så var gärna med igen: http://theericsaades.blogg.se/2011/july/veckans-eric-fan-3.html#comment



Stora kramar :) <3

2011-07-29 @ 14:21:16

Kommentera här nere!

Ditt namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ser bara jag)

Har du en blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0