Trängseln var stor på Liseberg

Trängseln var stor på Liseberg. Foto: SCANPIX

9-åring klämd efter Saades konsert

Tusentals unga såg Eric Saades turnépremiär i Göteborg i går kväll.

Men när de 15 000 besökarna skulle ut utbröt panik – och 9-åriga Natalie klämdes.

– Hon är helt svullen i ansiktet, kan inte prata, bara nickar, sa mamma Hellan Karlsson från sjukhusbädden i natt.

Natalie, 9, hade sett fram emot Saade-konserten på Liseberg i Göteborg .

– Det var allt hon pratade om, säger mamma Hellan.

Nu är allt över och Natalie verkar inte minnas någonting. I natt vårdades hon för klämskador på Östra sjukhuset i Mölndal.

– Läkarna vet inte om det är chocken eller om det är fysiska skador som gjort att hon tappat talförmågan, säger Hellan.

Förd i ambulans

Hennes dotter gick på konserten med en jämnårig kamrat och sin 15-åriga storasyster.

När de skulle lämna konsertområdet vid 23-tiden försvann Natalie i trängseln. Hon föll eller knuffades och klämdes i folkmassan. Systern och dennes kompis lyckades få upp henne och en konsertvärd kom till undsättning med vatten.

Men plötsligt blev Natalies tillstånd sämre. En ambulans förde flickan till Östra sjukhuset, dit också hennes mamma tog sig för att vaka vid sin dotters sida.

KÄLLA

 


Postat av: LINNEA

jag var där ! åh det var så himla värt att stå där i 5 timmar innan det började, jag stog längst fram det var bara en person framför mig och i mitten av scenen ! det var så jävla underbart, så jävla go publik och eric var underbar<33

min systemkamera fick en fet stor repa men det var det värt, fick min singel hearts in the air signerad fatta hur glad jag var efter det skrek och grät ! läste detta om flickan igår.. :(



hoppas du besöker min blogg och kolla gärna in bilderna från made of pop konserten i göteborg som jag tog här: http://liinneaelisabetpyrro.blogg.se/2011/june/made-of-pop-eric-saade-konsert.html



ha det super / eric saade fan LINNEA KRAAAAAAAAAAAAAAAAM<3

2011-07-22 @ 17:26:24
URL: http://liinneaelisabetpyrro.blogg.se/

Kommentera här nere!

Ditt namn:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ser bara jag)

Har du en blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0